Cookies

hele goede en hele slechte bedrijven

Voor wat het waard is vermeld ik hier mijn ervaringen met bedrijven, helpdesks etc die de moeite van het vermelden waard zijn.

Hele slechte ervaringen:

Een Euro vragen voor een glas kraanwater

Bakker van Rijssen Wesepe. Je bestelt een koffie bij warm weer. Bij de meeste Nederlandse horeca bedrijven krijg je er dan vanzelf een glas water bij. Zo niet bij bakker van Rijssen in Wesepe. Geheel onaangekondigd door wat dan ook betaal je daar dan ineens 1 euro voor. Met twee mensen dus 2 euro. Ik schrok zo van deze onbeschaamdheid dat ik het nog heb betaald ook. Maar dat is wel de laatste keer dat ik daar kom!

Media. Mijn ervaringen met de mainstreammedia zijn in het algemeen beroerd, en die uiten zich niet alleen in gepruts rond mijn mediaoptredens maar ook in mijn contacten met de door hun ingeschakelde telefoonverkopers enzo. Hilarische confrontaties hier te lezen

Kompass kaarten (voor Otto-Normalverbraucher?). Hebben bedacht dat het handig zou zijn om kaarten geplastificeerd aan te bieden. Ze zouden dan Reissfest en Wetterfest zijn. Voor de duidelijkheid staat er nog een regenwolkje bij. Maar één regenbuitje en het effect was desastreus. Een normale kaart zou je nog kunnen drogen. Dit vernieuwende product was echter niet aan de randen dichtgeseald. Daardoor dringt het water (capillairwerking en zuigkracht papier) alleen maar sneller de kaart binnen en is het des te moeilijker er weer uit te krijgen. Antwoord van de winkelier op de klacht: U zal de kaart wel in het water hebben gegooid (inmiddels hebben ze het helemaal goed gemaakt; zie onder). Kompass geeft me per mail wel een beetje gelijk maar houdt eraan vast dat het voor “Otto-Normalverbraucher” wetterfest is. Verder merk ik op dat het plastic inderdaad niet te verscheuren is, maar wel na enige keren vouwen het begeeft op de hoeken. Zodat ook daar dus water binnendringt. Ik ga op zoek naar een watervaste GPS dinges denk ik.

Ich bin sehr unzufrieden uber Ihre platificierte Karte. Man sagte mich im Laden das die regengeschutzt sind aber die sind nicht am Rande abgedicht. Deswegen haben die capillaire wirkung und sind ehrer und bleibender Nass.
Die Verkaufer sagte mich Sie meinen es sollte mein Fehler sein. Ich hab ’s aber nur eine Stunde ab und zu im Regen genutzt.
Gerne ihre Antwort. Zu was nutzt diesere “Verbesserung” Ohne plastic wäre es besser gewesen.


Van: “Robert Oberarzbacher” <robert.oberarzbacher@kompass.at>
Datum: 10 augustus 2012 11:57:02 GMT+02:00
Aan: <joep@joepzander.nl>
Onderwerp: Fw-2: KOMPASS Karten – Kontakt Service
hallo joep,
danke für deine ja vielleicht zum teil berechtigte kritik.dieses material sollte ja eigentlich aber nur “REISSFEST bzw.WETTERFEST” und nicht “WASSERDICHT” sein.in kombination mit der schutzhülle als regenschutz müßte es allerdings für “OTTO-NORMALVERBRAUCHER” reichen.

Hallo Robert;
Dank für ihre Antwort.
Die Bedeutung von Wetterfest is nach Duden: so beschaffen, hergerichtet, präpariert, dass durch Einwirkungen des Wetters (1) keine Beeinträchtigung erfolgt; gegen Einwirkungen des Wetters (1) geschützt.
Also gegen gebrauch im Regen sollte diese Karte geschützt sein; und dass ist genau was ich gemacht habe.
In die mitgelieferte Schutzhülle kann man die Karte bergen aber die ist zu klein zum ablesen und sehr schnell gerissen..
Es gibt kein Vorteil, ohne plastifizierung ist diese Karte besser Wetterfest. Reissfest ist er vielleicht, aber eben Otto-normal-verbraucher verreissen kein Karten. Karten verreissen, wenn die vielfaltig gefaltet sind geworden und dagegen ist dieses plastic auch nicht bestand habe ich erfunden so das auch auf diese falten Wasser capillair eindringen kann.
Mit freundlichen Grüßen
Joep Zander


hallo joep,
nocheinmal danke für deine kritik bzw.meinung zu unseren neuen plastifizierten KOMPASS-Wanderkarten.

– Translink (OVchip-Kaart) ; mijn partner een deurwaarder op haar dak sturen voor een rekening die ze niet verschuldigd was, vanwege een probleem dat ze niet zelf had veroorzaakt, en wat ze bovendien al twee keer had betaald.

– NS: zie boven; voor van het kastje naar de muur sturen. Conclusie: niet overstappen op de OV-chipkaart. Verder heb ik me jaren lang niet te druk proberen te maken over vertragingen en dergelijke. Maar als het zover komt dat je medereizigers beter geïnformeerd zijn dan de informatiemedewerkers van de NS, dan is uit met mijn goede wil. Informatiemedewerkster: “Als ik wil weten hoe laat er een trein gaat vraag ik het gewoon aan een reiziger, sommige collega’s kopen op eigen kosten een I-PAD zodat ze iets beter geïnformeerd zijn.”  Maar hoe dan ook lijkt het centrale motto bij verstoringen vooral; u zoekt het zelf maar uit. En verder heb ik heel veel problemen met de persoonlijke omgeving Mijn NS waar al tijden verkeerde info wordt weergegeven, zomaar ineens mijn voorletter blijkt te veranderen. En als er nou wat aan gedaan zou worden. Nee. En dan die poortjes. Een keer met mijn fiets in vast komen te zitten. Wel kapotte jasbeschermer mogen declareren dat wel gelukkig.

HP Als ik inkt koop wil ik inkt hebben. Dat er een tankje omheen zit zou de pret niet mogen drukken. Mijn kroontjespen doopte ik vroeger gewoon in de inktpot. Eerst vonden bedrijven als HP daat je beslist hun eigen tankje moet hebben want lekker 100 keer zo duur. En dat is tot daar aan toe, hoewel heel milieuonvriendelijk,  als de printer goedkoop is. Maar om me dan ook nog electronisch op slinkse manier de inkt die ik van hun kocht, die nog in het tankje zit te ontzeggen. Tsja wat denken ze daar eigenlijk wel.

– Essent: Medewerkers laten bellen om je te laten overstappen voor gas en elektra met als argumenten dat ze nou eenmaal ook al voor de leidingen zorgen. (hoort onafhankelijk te zijn; ze mogen me niet eens bellen want ik heb bij die dienst niet bellen opgegeven). Of dat ze zogenaamd 900% goedkoper zijn met hun vastrecht. Als je je argumenten overlegt gooien ze de hoorn erop. Ik blijf bij Greenchoice.

Oxxio  Nog zo’n energiebedrijf. Proberen je een contract aan te smeren onder het mom van: we sturen u wel een mailtje met ons aanbod. Dat kun je dan nog binnen 14 dagen opzeggen. Huh?

Hele goede;

Sigma (horloges, fietscomputer e.d); direkt een handleiding sturen voor je tweedehands dingetje.

MSR (CASCADE DESIGNS) De Duitse agent van MSR (trekkingdingetjes) deed heel veel moeite om te ontdekken waar mijn zoon een nieuw tankje kon kopen in Italië. In een Italiaanse Decathlon (buitensportketen) konden ze die niet verkopen en verkochten ze liever een heel nieuw gasapparaatje. Dankzij de goede contacten met zijn Italiaanse collega en deze collega zelf werd uiteindelijk duidelijk dat het probleem geheel bij Decathlon lag. Overigens blijkt MSR ook een Nederlandse agentuur te hebben, maar dat was op de site wat onduidelijk.

Kathmandu buitensport: kapot exped slaapmatje snel vervangen en ook nog gratis opgestuurd.

Wandelwinkel Deventer Ik noemde ze hierboven (klachten Kompass-kaart) niet met naam en toenaam omdat ik het eigenlijk wel een leuke winkel vindt. Omdat ze inmiddels ook veel tegemoetkomender en begripvoller hebben gereageerd (deel geld terug en ze snapppen het probleem en waarschuwen andere klanten) wil ik nu hier vermelden dat het verder gewoon een van de leukste en voor mij ook waardevolle winkels is. Ik krijg goede adviezen voor mijn wandelvakanties zoals mijn laatste in Noorwegen.

Humtie Dumtie
Mijn favorite buurtwinkel met tweede hands kleren, vooral voor ouders en kinderen en ook buggy´s, badsets, wandelwagens en autostoeltjes en nog veel meer!. Ook zeer toegankelijk voor vaders, en dat worden er steeds meer. Gastvrouw Tonny schenkt graag een kopje koffie of thee voor je in.
Het is dus niet Humpy Dumpy of Humpty Dumpty of Humptie Dumptie, al kunt u het nu misschien onder die zoekterm vinden.
De openingstijden zijn uitgebreider dan u wellicht elders op internet kunt vinden.
Inbreng liefst ´s morgens.
Openingstijden:
Dinsdag: 09:00 tot 17:00 uur
Woensdag: 09:00 tot 17:00 uur
Zaterdag: van 10:00 tot 17:00 uur.
Molenbelt 2, 7413 XH Deventer
Telefoon: 0570 63 11 43 / 06 20 34 23 14

Woodlight

Mijn installateur/klusbedrijf

0 antwoorden op “hele goede en hele slechte bedrijven”

  1. Studio 139 ammunitiehaven, den haag levert slechte kwaliteit. Paar nagels waren binnen 2 weken eraf. De prijzen zijn veel te hoog voor de waardeloze kwaliteit!

  2. Heeft iemand ervaring met het bestellen van producten in China. Als het product niet goed is, dan kan men het niet terug sturen.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.